ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-15

   Πρόσφατα αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Αειφόρου Σχολείου το συλλογικό εγχειρίδιο «Δείκτες Αειφόρου Σχολείου: από τη θεωρία στη δράση» http://www.aeiforum.eu/index.php/el/ekdoseis/94-deiktes-aeiforou-sxoleiou-apo-ti-theoria-sti-drasi. Πρόκειται για συλλογή άρθρων και αναφορών από σχολεία που συμμετείχαν στον διαγωνισμό Βραβείο Αειφόρου Σχολείου, που δίνει με τον πιο γλαφυρό και αξιόπιστο τρόπο τις δυνατότητες και τα επιτεύγματα των σχολείων στο πλαίσιο του προγράμματος του αειφόρου σχολείου. Προτείνουμε τη μελέτη του προκειμένου να μοιραστούμε όλοι τις πολύ πετυχημένες ιδέες που έχουν εφαρμόσει οι συνάδελφοί μας στα σχολεία που συμμετέχουν στον τόμο-εγχειρίδιο.

   Άμεσα προχωρεί σε μια νέα συλλογική έκδοση που θα βοηθήσει όλους μας να κερδίσουμε από την ανταλλαγή ιδεών και πρακτικής.

   Πολλά τα σχολεία,  ένα απ' αυτά και το δικό μας, έχουν ασχοληθεί ή ασχολούνται με τη δημιουργική αξιοποίηση αντικειμένων και υλικών που-υπό άλλες συνθήκες- θα κατέληγαν στα σκουπίδια και στη χωματερή. Πολλά από αυτά τα αντικείμενα μετατρέπονται σε μικρά έργα τέχνης, ενώ άλλα είναι πολύ χρηστικά και εύχρηστα για το σχολείο και για το σπίτι.

   Στο πλαίσιο της προσπάθειας  για μια στροφή προς την αειφορία, για τη μείωση των παραγόμενων απορριμμάτων, για την επαναχρησιμοποίηση, αξιοποίηση και τελικά την ανακύκλωση των υλικών που δεν μας χρειάζονται για την αρχική τους χρήση,συμμετέχουμε κι εμείς με κατασκευές μας στη συγγραφή του νέου τόμου, ο οποίος θα περιέχει ιδέες, οδηγίες και συμβουλές για κατασκευές από ανακυκλωμένα ή ανακυκλώσιμα υλικά, κυρίως από αυτά που χρησιμοποιούμε στο σχολείο και στο σπίτι. Οι κατασκευές είναι από χαρτί, γυαλί, πλαστικό, αλουμίνιο ή άλλα μέταλλα, υφάσματα κτλ, ότι υλικό μπορεί να αλλάξει χρήση μετά από μαθητική παρέμβαση στο σχολείο.

   Σας παραθέτουμε τις ιδέες μας:

Θεατρικές χειροποίητες μάσκες από εφημερίδα 

Τάξη Ε΄

Καρονίδη Ευστρατία ΠΕ 70

Οδηγίες  Κατασκευής:

Βήμα 1. Δημιουργούμε το εκμαγείο μας πάνω στο πρόσωπο του παιδιού με γυψόγαζα. Η διαδικασία είναι αρκετά απλή. Απλώνουμε βαζελίνη στο πρόσωπο. Έπειτα κόβουμε την γυψόγαζα σε λωρίδες. Βρέχουμε τις λωρίδες μας μια- μια και τις τοποθετούμε στο πρόσωπο του παιδιού. Όταν καλύψουμε όλο το πρόσωπο (εκτός από το σημείο της μύτης εννοείται), αφήνουμε να στεγνώσει για μερικά λεπτά και έπειτα το αφαιρούμε προσεκτικά από το πρόσωπο. Το εκμαγείο μας είναι έτοιμο.

  

Βήμα 2: Τοποθετούμε το εκμαγείο(που φροντίζουμε να έχει στεγνώσει καλά) επάνω σε ένα μαλακό πανί για να μην μας σπάσει όσο θα δουλεύουμε επάνω του. Το αλείφουμε κι αυτό βαζελίνη και του κολλάμε πλαστική διαφάνεια κουζίνας.

 

Βήμα 3: Διαλύουμε σε νερό μια ποσότητα ξυλόκολλας μέσα σε ένα μπολ. Σε αυτό το μείγμα μουλιάζουμε κομμάτια από παλιές εφημερίδες.

 

Βήμα 4: Με προσοχή και υπομονή αρχίζουμε να κολλάμε τα κομμάτια της εφημερίδας πάνω στο εκμαγείο. Εφαρμόζουμε πολλές στρώσεις, μέχρι η μάσκα από χαρτί να έχει πάχος περίπου 0,5εκ. Προσέχουμε ώστε τα κομμάτια που κολλάμε να μην έχουν πολλά νερά.  Αφήνουμε να στεγνώσει.

 

Βήμα 5: Αφαιρούμε την μάσκα από το εκμαγείο, το οποίο αν δεν έχει σπάσει μπορούμε να το ξαναχρησιμοποιήσουμε. Η μάσκα μας είναι έτοιμη να την διακοσμήσουμε με φαντασία! 

ΤΑΙΣΤΡΑ <<ΠΟΥΛΙ>>

Τάξη Γ΄

Μπουρατζή Μαρία ΠΕ 70

Υλικά

Κουτί από γάλα

2 καπάκια από αναψυκτικό (μικρά)

2 καπάκια απορρυπαντικό (μεγάλα)

Γλωσσοπίεστρα

Τροφή για πουλιά

 

  • Έχουμε όρθιο το κουτί από το γάλα ,σχεδιάζουμε και κόβουμε ένα ορθογώνιο. Η μια μικρή βάση του ορθογωνίου πρέπει να βρίσκεται κοντά στη βάση του κουτιού ? όχι σύριζα γιατί θα πρέπει  ανάμεσα στη βάση του ορθογωνίου και τη βάση του κουτιού να χαράξουμε μια σχισμή ,όπου θα σφηνώσουμε το γλωσσοπίεστρο που θα αποτελεί το <<κλαδάκι>> του πουλιού.-
  • Βάζουμε το μικρό καπάκι μέσα στο μεγάλο. Τα κολλάμε μεταξύ τους κι έπειτα τα κολλάμε πάνω στο κουτί.
  • Δεξιά και αριστερά από το κουτί ζωγραφίζουμε φτερά. Τα κόβουμε και τα τραβάμε προς τα έξω.
  • Γεμίζουμε την τρύπα με τροφή και κρεμάμε το <<πουλί>> από ένα κλαδί.

 

ΥΔΡΟΠΛΑΝΟ

Τάξη Γ΄

Μπουρατζή Μαρία ΠΕ 70

 

Υλικά

Κουτί από γάλα

Ρολά από χαρτί κουζίνας, από χαρτί υγείας ,από αλουμινόχαρτο

Ένα σκληρό κομμάτι από μια κούτα

Γλωσσοπίεστρα

  • Παίρνουμε ένα ρολό από χ. κουζίνας και με το κοπίδι μας χαράσσουμε 3 σχισμές ? μια στο πάνω μέρος και 2 στα πλάγια.
  • Κόβουμε από την κούτα κομμάτια που έχουμε σχεδιάσει για ουρά και πλαϊνά φτερά. Τα σφηνώνουμε στις σχισμές. Αν θέλουμε προσθέτουμε κόλλα για σταθερότητα.

 

  • Στην κούτα σχεδιάζουμε τη βάση ενός τριγώνου( για φτερά), την κόβουμε και την κολλάμε πάνω στο κουτί από το γάλα.

 

  • Για να ανοίξουμε τα φτερά , τοποθετούμε στο κάτω μέρος τα ρολά από αλουμινόχαρτο ? η μια πλευρά πρέπει να κολληθεί στο κουτί και η άλλη στην άκρη του φτερού.

 

  • Στο πάνω μέρος των φτερών κολλάμε την ουρά( στη μέση). Δεξιά και αριστερά της ουράς τοποθετούμε τα ρολά από χαρτί υγείας.

 

  • Τέλος, μπορούμε να τοποθετήσουμε τα γλωσσοπίεστρα στις άκρες των φτερών.

 

ΦΑΝΑΡΑΚΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΑΡΤΙΝΟΥ

Ιωάννα-Αικατερίνη Ρίγκερ ΠΕ 07 

    Κάθε χρόνο στις 11 Νοεμβρίου, όταν νυχτώνει, στη Γερμανία παιδιά όλων των ηλικιών διασχίζουν τις συνοικίες ακολουθώντας τον Σανκτ Μάρτιν, έναν καβαλάρη ντυμένο με τη ρωμαϊκή στολή του λεγεωνάριου, σε μια πομπή (Laternenumzug) με χρωματιστά φαναράκια (Laternen) και τραγουδάν παραδοσιακά τραγούδια αφιερωμένα στον Άγιο Μαρτίνο (Martinslieder) όπως: «Περπατώ στους δρόμους με το φαναράκι μου, εκεί ψηλά στον ουρανό φωτίζουν τα άστρα και εδώ εμείς?» (IchgehemitmeinerLaterne). Τα φαναράκια είναι φτιαγμένα από τα ίδια τα παιδιά μερικές εβδομάδες πριν την γιορτή. Ορμώμενοι από αυτό το γερμανικό έθιμο οι μαθητές της Ε? και ΣΤ? τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κρύας Βρύσης, στα πλαίσια του μαθήματος των Γερμανικών, κατασκεύασαν φαναράκια από κουτιά γάλακτος και χυμού και έμαθαν τραγούδια για τον Σανκτ Μάρτιν. Έτσι, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με ένα κομμάτι του γερμανικού πολιτισμού, εμπλούτισαν με ευχάριστο τρόπο το λεξιλόγιό τους, ευαισθητοποιήθηκαν σε περιβαλλοντικά ζητήματα (μιας και τα φαναράκια κατασκευάστηκαν αποκλειστικά από ανακυκλώσιμα υλικά), καλλιέργησαν την φαντασία τους και διεύρυναν τον ορίζοντά τους.

Περιγραφή των σταδίων κατασκευής των φαναριών

Θα χρειαστείτε: ένα κουτί από γάλα, λεπτό χαρτόνι, χρωματιστό ριζόχαρτο, αποξηραμένα φύλλα, λίγο σύρμα, ένα ρολό από χαρτί υγείας, ένα κερί ρεσό, ένα γερό κλωναράκι, ψαλίδι, κόλλα, κοπίδι

1οβήμα                                                                                          

Αφαιρούμε με ένα κοπίδι το πάνω μέρος από το κουτί το γάλακτος (καλύτερα να βοηθήσει ένας ενήλικας εδώ). Ξεπλένουμε και στεγνώνουμε καλά το εσωτερικό του κουτιού. Στη συνέχεια σχεδιάζουμε το περίγραμμα δύο  μεγάλων παραθύρων σε δύο πλευρές που να είναι η μία απέναντι στην άλλη.

  

2οβήμα                                                                                                                          

Κόβουμε τα παράθυρα. Με τα χέρια κόβουμε σε μικρά κομμάτια χαρτόνι σε χρώμα της αρεσκείας μας (να μην είναι πολύ χοντρό). Εδώ διαλέξαμε καφέ απόχρωση, ώστε να ταιριάζει στα χρώματα του φθινοπώρου.


3ο βήμα

Κολλάμε τα κομμάτια χαρτονιού πάνω στο κουτί έτσι ώστε να επικαλύπτονται. Έπειτα κόβουμε ένα ρολό από χαρτί υγείας στα τρία και χρησιμοποιούμε μόνο το ένα τρίτο. Με το ψαλίδι κόβουμε λωρίδες σε αυτό μέχρι τη μέση, τις διπλώνουμε προς τα έξω και έτοιμη είναι η βάση μας για το ρεσό. Την κολλάμε στον πάτο του κουτιού και μόλις κολλήσει καλά κόβουμε χρωματιστά τετράγωνααπό χρωματιστό ριζόχαρτο, λίγο μεγαλύτερα από τα παράθυρά μας,και τα κολλάμε στο εσωτερικό του κουτιού γύρω από τα παράθυρα.

 

4ο βήμα

Στολίζουμε το φαναράκι κολλώντας, αν θέλουμε, αποξηραμένα φύλλα επάνω του. Με τη μύτη ενός ψαλιδιού τρυπάμε τις πάνω πλευρές πάνω από τα παράθυρα και περνάμε το σύρμα. Τέλος τυλίγουμε και λίγο σύρμα σε ένα ξυλαράκι και με την άκρη κάνουμε ένα μικρό γάντζο, ώστε να σηκώνουμε με αυτό το φαναράκι. 

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-13

 

    Οι μαθητές όλων των τάξεων καθώς και όλοι οι εκπ/κοί συμμετείχαν κατά το τρέχον σχ. έτος στο «ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» για πρώτη φορά. Παρά ταύτα κατάφεραν με τις δράσεις και τις προσπάθειές τους για μια άλλη διαχείριση του φυσικού, σχολικού αλλά και κοινωνικού περιβάλλοντος να αποσπάσουν Ειδική Διάκριση από την Επιτροπή  του «ΒΡΑΒΕΙΟΥ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» όπως αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του www.aeiforosxoleio.gr

     Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και εκπ/κούς που υλοποίησαν όλες αυτές τις δράσεις και άνοιξαν νέους δρόμους ζωής, με γνώμονα την ισορροπία και αειφορία στη φύση και επίκεντρο πάντα τον Άνθρωπο.

    Θερμές ευχαριστίες και προς το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας για τη συνδρομή και την άψογη συνεργασία.

Weather by Freemeteo.com



ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Μάρτιος 2025
Δε Τε Πε Πα Σα Κυ
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Login Form