Τάξη Δ'

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΗΝ Δ΄ ΤΑΞΗ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016-17

"Πρόγραμμα Δημιουρικής Γραφής"

       Στα πλαίσια του προγράμματος της δημιουργικής γραφής ασχοληθήκαμε με δύο σχήματα δραστηριοτήτων. Το πρώτο ήταν να γράψουμε τη συνέχεια ημιτελών χριστουγιεννιάτικων ιστοριών στις οποίες οι μαθητές αφού διάβασαν κάποιες ξεχωριστές διηγήσεις χωρίς τέλος να μπουν στη διαδικασία να φανταστούν, να σχεδιάσουν, να προτείνουν κάποιες δικές τους εκδοχές για την πορεία της ιστορίας που γνώρισαν. Οι εκδοχές που παρουσιάστηκαν ήταν πληθωρικές πλημμυρισμένες από απρόοπτες καταστάσεις ενώ ο διάλογος που προηγήθηκε των γραπτών εργασιών ξεδίπλωσε τη φαντασία και τη μυθοπλαστική ικανότητα.  

Ασχοληθήκαμε με τέσσερις χριστουγιεννιάτικες ιστορίες με τίτλους: « Η ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΙΟΡΤΑΖΕ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ», « ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΙΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ», «ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΟ 'ΣΚΑΣΕ», «ΤΡΕΙΣ ΜΑΓΟΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ».

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: Το πρόγραμμα αναπτύχθηκε και ολοκληρώθηκε κατά τη διάρκεια του β? τριμήνου.

ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ: Μοιράζαμε στα παιδιά σε εύλογα χρονικά διαστήματα καθεμιά από τις χριστουγιεννιάτικες ιστορίες που αντλούσαμε από το διαδίκτυο από αξιόπιστες εκπαιδευτικές ιστοσελίδες και αξιόλογους συγγραφείς της  παιδικής λογοτεχνίας. Αφού διαβάζαμε στην τάξη την καθεμιά ιστορία προχωρούσαμε στη ανάλυση του περιεχομένου προσπαθώντας να διακρίνουμε τα στοιχεία μυθοπλασίας που αντιβαίνουν την λογική ακολουθία των πραγμάτων και μας εισάγουν σε κόσμους άγνωστους που ανατρέπεται η αναμενόμενη συνέχεια και εμφανίζεται το εξωπραγματικό όπως άλλωστε ταιριάζει σ? ένα μύθο. 

Άλλοτε ομαδικά, άλλοτε ατομικά προκλήθηκαν οι μαθητές να αποτυπώσουν τη δική τους επιθυμία για την εξέλιξη της ιστορίας που αφού προφορικά ακούγονταν στη τάξη σε δεύτερο χρόνο γραφόντουσαν. Έτσι είχαν όλο το χρόνο να σκεφτούν πώς θα διανθίσουν την εξέλιξη της ιστορίας τους ανακαλύπτοντας νέες απρόοπτες καταστάσεις.    

ΟΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΙΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΗΜΙΤΕΛΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΗΤΑΝ:

Της Ουρανίας Μπούρτζινου  Εικονογράφηση: Ιφιγένεια Ηλιάδου

Η ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΙΟΡΤΑΖΕ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Της Μαρίας Ε. Μωραΐτου  Εικονογράφηση: Ιφιγένεια Ηλιάδου

ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΙΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ

Της Φωτεινής Κωνσταντοπούλου  Εικονογράφηση: Ιφιγένεια Ηλιάδου

ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΟ ?ΣΚΑΣΕ

  

Της Πηγής Γρύλλη  Εικονογράφηση: Ιφιγένεια Ηλιάδου 

ΤΡΕΙΣ ΜΑΓΟΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Συγγραφή παραμυθιού με τίτλο « ΜΗΝ ΚΛΑΙΣ, ΕΙΡΗΝΗ» ή

« Η ΕΙΡΗΝΗ ΠΕΡΙΠΛΑΝΙΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ»     

      Η αφόρμηση για τη συγγραφή ενός παραμυθιού με θέμα την ειρήνη δόθηκε με την προκήρυξη του διαγωνισμού συγγραφής παραμυθιού με τίτλο: « Μην κλαις, Ειρήνη» της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης. Προηγήθηκαν της συγγραφής συζητήσεις και σχόλια για την αναγκαιότητα επικράτησης στον σύγχρονο κόσμο της ειρήνης, στην αναγκαιότητα τερματισμού των βίαιων συγκρούσεων και της επιθετικότητας ως μέσο επίλυσης των διαφορών που προκύπτουν ανάμεσα σε ανθρώπους και έθνη. Επισημάνθηκε ότι η παγκόσμια ειρήνη συχνά ποδοπατείται και η εγωιστική, ιδιοτελής και μονομερής αντιμετώπιση των παγκόσμιων προβλημάτων οδηγούν στις καταστροφικές επιπτώσεις του πολέμου που οδηγεί στον όλεθρο.

      Τα παιδιά συνδύασαν το φετινό θέμα με το περσινό  της δημιουργικής γραφής που διαπραγματευτήκαμε και ήταν ο διωγμός των προσφύγων από τα κράτη υποδοχής,  οι ατέλειωτες ταλαιπωρίες και κακουχίες μικρών παιδιών, ηλικιωμένων ανθρώπων αλλά και αρρώστων στα ατέλειωτα μονοπάτια της προσφυγιάς που και το δικό μας έθνος όχι λίγες φορές έζησε. Η αναλγησία και η σκληρότητα μεμονωμένων ανθρώπων ή ομάδων ήταν έννοιες που σχολαστικά επισημάνθηκαν και αναζητήθηκαν οι αιτίες που οδηγούν την ανθρωπότητα σε τέτοιες μεθόδους αντιμετώπισης των προβλημάτων.

     Αναρτήσαμε και προβάλαμε στον προτζέκτορα  φωτογραφίες εικόνες ή πίνακες ζωγραφικής γνωστών ή μη δημιουργών ώστε ν? αποτελέσουν αφετηρία προβληματισμού στο θέμα και να παρακινηθούν τα παιδιά στο να γράψουν μια ιστορία  για ένα κορίτσι, την Ειρήνη που διώκεται από τους ανθρώπους επειδή δεν καλύπτει τις προδιαγραφές που κάθε φορά αυτοί επιθυμούν.

      Προβάλλαμε την μικρού μήκους ταινία ( από το youtube ) ?? ΕΙΡΗΝΗ ??. Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα, (https://www.youtube.com/watch?v=WQJhuAfVTqo), όπου η Ειρήνη περιπλανιέται στον κόσμο αλλά διώκεται από παντού αφού οι κοινωνίες των ανθρώπων αδυνατούν να δεχτούν  το διαφορετικό, οπότε δεν είναι ανεκτικές αλλά εγκλωβίζονται στη μονομέρεια και την εσωστρέφειά τους. 

    Ομαδικά βλέποντας τα παιδιά τις εικόνες και τους πίνακες έπλασαν ένα παραμύθι 2000 λέξεων και το εικονογράφησαν.


 

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-16

"Από το σπόρο στο ψωμί"

  Στα πλαίσια των σχολικών δραστηριοτήτων υλοποιήσαμε σε συνεργασία με την Ε΄και ΣΤ΄ τάξη πρόγραμμα με θέμα: Από τον σπόρο στο ψωμί και Είπαμε το ψωμί «ψωμάκι»"

   Το καινοτόμο πρόγραμμα «από τον σπόρο στο ψωμί» ξεκίνησε τον Οκτώβρη. Σε πρώτη φάση οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την διαδικασία της παρασκευής του ψωμιού από το πρώτο στάδιο της σποράς του σταριού μέχρι την Παρασκευή του ψωμιού, μέσα από διερευνητικές συζητήσεις μέσα στην τάξη.

  Έπειτα κλήθηκαν να μαζέψουν και τα ίδια πληροφορίες σχετικές και να τις παρουσιάσουν στην τάξη, καθώς και να ζωγραφίσουν αυτά με τα οποία ασχολήθηκαν.

 Σε επόμενη φάση πραγματοποιήθηκαν κάποιες εκπαιδευτικές επισκέψεις. Στην πρώτη από αυτές επισκεφθήκαμε έναν αγρό και συνομιλήσαμε με τον αγρότη για το στάρι. Έπειτα παρακολουθήσαμε την σπορά του χωραφιού.

 Στην δεύτερη επίσκεψη, πραγματοποιήσαμε έναν περίπατο στην αγορά της πόλης μας και συνειδητοποιήσαμε ότι στο 90 % των καταστημάτων εμπορεύονται ή έστω διαχειρίζονται προϊόντα που έχουν ως βάση τους το αλεύρι.

  Δυστυχώς δεν γίναμε δεκτοί στο ΚΠΕ. Κόνιτσας όπου πραγματοποιούνταν σχετικό πρόγραμμα αλλά προσπαθήσαμε να υπερπηδήσουμε το εμπόδιο πραγματοποιώντας όλα τα βήματα του προγράμματος στο σχολείο.

  Είδαμε την εξέλιξη του χωραφιού με το σιτάρι.

 Τέλος, φτιάξαμε ελαιόψωμο στο σχολείο, πράγμα που ενθουσίασε τα παιδιά. Ζυμώσαμε, αφήσαμε το ζυμάρι να φουσκώσει κι έπειτα το «στολίσαμε» με ελιές και σουσάμι. Έπειτα αφού το ψήσαμε το απολαύσαμε. Μάλιστα πολλά από τα παιδιά επανέλαβαν την διαδικασία στο σπίτι τους, σύμφωνα με τις μαρτυρίες των γονιών τους.

 Ήταν ένα δημιουργικότατο πρόγραμμα που έμαθε πολλά στους μαθητές με τρόπο διασκεδαστικό και βιωματικό. 

Σχολικό Έτος 2015-16

 

Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής

Στα πλαίσια προγράμματος Κυκλοφοριακής Αγωγής οι μαθητές της Δ΄τάξης συνοδευόμενοι από το δάσκαλό τους επισκέφτηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Κρύας Βρύσης.

Ημέρα Αποταμίευσης - 31 Οκτωβρίου

     Για την Ημέρα Αποταμίευσης οι μαθητές της Δ' τάξης ετοίμασαν και παρουσίασαν στους συμμαθητές τους, στο χώρο της Βιβλιοθήκης, ένα θεατρικό σχετικό με την αποταμίευση.


    Στο τέλος της παρουσίασης κληρώθηκαν έξι κουμπαράδες, ένας για κάθε τάξη, προσφορά των ΕΛ.ΤΑ., για τους μαθητές του σχολείου μας.

Σχολικό Έτος 2014-15

Ε Ι Κ Α Σ Τ Ι Κ Α

Θαυμάστε τα έργα τέχνης μας ... 

ΒΑΣΙΛΗΣ

 ΕΛΕΝΗ

ΖΩΗ

Δείτε κάποια από τα έργα μας με θέμα τον πουαντιγισμό, τεχνική με την οποία ασχοληθήκαμε κατά τα πρώτα μαθήματα της φετινής χρονιάς στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής με την κ. Διευθύντρια.

ΓΙΑΝΝΗΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ

ΕΛΕΝΗ

ΦΩΤΕΙΝΗ

ΣΤΕΛΛΑ

ΚΩΣΤΑΣ

ΑΓΓΕΛΟΣ

ΕΙΡΗΝΗ

ΖΩΗ

ΜΑΡΙΟΣ

ΒΑΣΙΛΗΣ

ΝΙΚΟΣ

ΣΟΦΙΑ

ΑΝΤΡΕΑΣ

ΑΝΝΑ-ΜΑΡΙΑ

ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

 

 

Weather by Freemeteo.com



ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Μάιος 2024
Δε Τε Πε Πα Σα Κυ
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Login Form