Η Λειτουργία Μας
ΚΑΛΩΣ ΤΟΥΣ ... ΚΑΙ ΣΤΗΝ Γ΄ ΤΑΞΗ!
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Τάξη Γ'
- Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 13 Ιουνίου 2016 18:24
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-16
Στα πλαίσια των σχολικών δραστηριοτήτων οι μαθητές της τάξης μας υλοποίησαν το πρόγραμμα με θέμα: ?? Το μελισσάκι ταξιδεύει στις ανθοφορίες της Ελλάδας ??
Στην εξέλιξη του προγράμματος διερευνήθηκαν πληροφοριακά θέματα σχετικά με το μέλι, τη θρεπτική του αξία όπως επίσης και τα είδη του ελληνικού μελιού (θυμαρίσιο, πορτοκαλιάς, ηλίανθου, ερείκης, καστανιάς, πευκόμελο, βαμβακιού, ελάτης και ανθόμελα). Έγινε αναφορά στην καθαρότητα του μελιού και στον τρόπο νοθείας του. Ακόμη έγινε αναφορά στη θρεπτική αξία της γύρης, όπως επίσης και του βασιλικού πολτού (χημική σύσταση, φυσικές ιδιότητες, επιδράσεις στον ανθρώπινο οργανισμό, δοσολογία). Η πρόπολη ακόμα ως προϊόν της κυψέλης μελετήθηκε ως προς τις θεραπευτικές της ιδιότητες για τον άνθρωπο. Το δηλητήριο της μέλισσας και το κερί των κερηθρών ως εναλλακτικές πηγές φαρμακευτικής ουσίας και η αξιοποίησή τους στην ιατρική αποτέλεσαν σημεία αναφοράς. Στην πορεία του προγράμματος αναφερθήκαμε στα βιολογικά και ανατομικά χαρακτηριστικά της μέλισσας, στην κοινωνική οργάνωση της κυψέλης με την κατανομή των εργασιών μεταξύ της ομάδας.
Παιδαγωγικοί στόχοι που επιτεύχθηκαν:
α) Αναπτύχθηκε η ικανότητα των παιδιών ως προς τη συγκέντρωση πληροφοριών βιβλιογραφικά, ηλεκτρονικά ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο.
β) Μπόρεσαν να συνθέσουν ομαδικά μια εργασία η οποία περιλάμβανε κείμενο, κινητές και ακίνητες εικόνες που εμπλούτισαν τις γνώσεις γύρω από τη μέλισσα.
γ) Μπόρεσαν να αναπαραστίσουν στιγμές των δραστηριοτήτων της κυψέλης ώστε να βιώσουν καλύτερα την κοινωνία τους.
δ) Πρότειναν μεθόδους και λύσεις που θα βελτίωναν κατά τη γνώμη τους τους μελισσοκομικούς χειρισμούς για την καλύτερη και ευκολότερη παραγωγή του μελιού.
ε) Συναισθάνθηκαν ότι η αλληλεγγύη και η ομαδικότητα αποτελούν συνδετικούς μοχλούς μιας κοινωνίας και προάγουν καλύτερα τους επιδιωκόμενους σκοπούς.
Μεθοδολογία Υλοποίησης
Τα παιδιά οργανώθηκαν σε μία ομάδα που το κάθε μέλος ανάλαβε να διερευνήσει κάποιο κομμάτι από τη ζωή της κυψέλης και των μελισσών και να το παρουσιάσει στην τάξη. Η ομαδοσυνεργατικότητα αποτέλεσε τη βάση της εργασίας ώστε οι γνώσεις να αλληλοσυμπληρώνονται. Ακόμη η εποπτική επιεθεώρηση της κυψέλης, της κοινωνίας των μελισσών και των προϊόντων που προσφέρουν στον άνθρωπο αποτέλεσε εργαλείο συντονισμού των δράσεων. Μελισσοκομικοί χειρισμοί όπως ο τρύγος του μελιού, η συσκευασία του μελιού ή η συντήρηση των κερηθρών πραγματοποιήθηκαν από την ίδια την ομάδα ώστε τα παιδιά ως μικροί μελισσοκόμοι κατανόησαν την αξία της εργασίας αυτής.
Στον τομέα της συνεργασίας με άλλους φορείς υπάρχει προγραμματισμός να γίνει επιτόπια ενημέρωση στο σχολείο από έμπειρο μελισσοκόμο ή κάποιον επιστήμονα του είδους από τη Διεύθυνση Γεωργίας που εδρεύει στην Έδεσσα.
Ακόμη εντάχθηκε το πρόγραμμα στο Δίκτυο μελισσοκομίας του Κ.Π.Ε. Αρναίας Χαλκιδικής με τίτλο ΄΄ Μέλισσας έργα, ανθρώπων αγαθά ΄΄, με χρονικό ορίζοντα ενασχόλησης 3 χρόνια. Στο διάστημα αυτό θα υλοποιηθούν και άλλες δράσεις σχετικά με το θέμα με πιθανή επίσκεψη στους χώρους του ΚΠΕ Αρναίας που είναι και ο επίσημος φορέας ανάπτυξης του μελισσοκομικού δικτύου.
'' Α Ρ Γ Ω ''
Στο μάθημα της Ιστορίας μιλήσαμε για την "ΑΡΓΩ" του Ιάσονα! Και δεν αρκεστήκαμε σ' αυτό, αλλά την κατασκευάσαμε κιόλας!
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-15
Γειά σας...ξεκινάμε και φέτος μια χρονιά που ελπίζουμε να μας μείνει αξέχαστη!
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013-14
ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΔΡΑΣΕΙΣ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
Εδώ ο δάσκαλός μας κ. Χρήστος Βιδάκης, διακοσμεί τα χελιδόνια που φτάξαμε στο διάδρομο του σχολείου.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-13
ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Με αφορμή την ημέρα περιβάλλοντος συμμετείχαμε στη φύτευση με λουλούδια του πάρκου πίσω από τον Ι. Ν. της Αγίας Κυριακής.
ΤΟ ΠΙΟ ΓΛΥΚΟ ΨΩΜΙ!!!
Τη φετινή σχολική χρονιά είπαμε το ψωμί...ψωμάκι, αφού με τα μικρά χεράκια μας ζυμώσαμε και πλάσαμε ψωμί στα μέτρα μας. Μας βοήθησαν οι μαθητές της ΣΤ΄, οι δάσκαλοί μας και κάποιες μητέρες.
Πριν φτιάξουμε το δικό μας ψωμί ξεναγηθήκαμε στο φούρνο της γειτονιάς μας.
ΦΕΤΟΣ ΠΑΙΞΑΜΕ, ΧΟΡΕΨΑΜΕ...
...ΠΗΓΑΜΕ ΣΤΟ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ.
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!
ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΗΣ ΚΡΥΑΣ ΒΡΥΣΗΣ
"ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ"
Στα πλαίσια του μαθήματος της Αισθητικής αγωγής που διδάσκει η Δ/τρια του σχολείου, οι μαθητές της τάξης μας κατασκεύασαν μουσικά όργανα από απλά υλικά. Να λοιπόν τι φτιάξαμε σαν "μικροί οργανοποιοί":
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ
ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ
ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΜΑΚΕΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011-12
"Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση"
Η Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση είναι μια διεθνής εκστρατεία που πραγματοποιείται κάθε χρόνο από την Παγκόσμια Εκστρατεία για την Εκπαίδευση, στην οποία συμμετέχουν Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, Δίκτυα της Κοινωνίας των Πολιτών και εκατομμύρια μαθητές και εκπαιδευτικοί σε 120 χώρες.
Η ActionAid Ελλάς συντόνισε για 9η φορά από τις 22 έως τις 28 Απριλίου 2012 την Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί σε ολόκληρη τη χώρα κλήθηκαν να συμμετάσχουν και να ενώσουν τη φωνή τους με εκατομμύρια άλλους από ολόκληρο τον κόσμο.
Η φετινή δράση έχει τίτλο «Δικαιώματα από την πρώτη μέρα!», Εκπαίδευση και Φροντίδα στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία. Τα πρώτα χρόνια της παιδικής ηλικίας (0-8 ετών), παίζουν καθοριστικό ρόλο για την επιτυχία τους στο σχολείο και αργότερα στη ζωή. Παράγοντες όπως η σωστή διατροφή, η υγειονομική περίθαλψη, ένα ασφαλές περιβάλλον και η πρόσβαση σε ποιοτική και κατάλληλη εκπαίδευση, διασφαλίζουν την ολοκληρωμένη ανάπτυξη του παιδιού.
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης διεκδικεί Δικαιώματα από την Πρώτη Μέρα!
Η Γ' τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κρύας Βρύσης ευαισθητοποιήθηκε απέναντι στο ζήτημα της εκπαίδευσης και της φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικία, με συζητήσεις ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Παρακολούθησαν video από την ιστοσελίδα της ActionAid, σχετικά πάντα με το θέμα και τέλος χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Κάθε ομάδα αντιπροσώπευε τις ηλικιακές ομάδες 0-3, 3-6 και 6-8 ετών και διάβασε τις αντίστοιχες ενδεικτικές συνεντεύξεις από τη χώρα μας, καταγράφοντας σε χαρτόνι τις δικές της ιδέες σχετικά με το τι θεωρούν σημαντικό σε αυτή την ηλικία. Οι μαθητές ζωγράφισαν και μας έστειλαν την αγαπημένη τους δραστηριότητα στο σχολείο, ενώ με το μεγάλο graffiti που έφτιαξαν στον τοίχο της τάξης τους "έστειλαν ένα ηχηρό μήνυμα στους ιθύνοντες για την εκπαίδευση όλων των παιδιών της γης".