Η Λειτουργία Μας
ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Γερμανικά
- Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2015 19:57
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-15
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Στην Γερμανία η περίοδος των Χριστουγέννων, η λεγόμενη Advent, είναι μία περίοδος γεμάτη από έθιμα. Είναι η εποχή περισυλλογής και αναμονής του μεγαλύτερου θρησκευτικού γεγονότος, της γέννησης του Χριστού. Στα τραπέζια όλων των σπιτιών υπάρχει ένα στεφάνι (Adventskranz) με τέσσερα κεριά που συμβολίζουν τις τέσσερις Κυριακές πριν τα Χριστούγεννα. Όπως τα παιδιά της Γερμανίας, έτσι και τα παιδιά εδώ έμαθαν το ποίημα για το Αdvent (?Advent, Advent ein Lichtlein brennt?.?). Επίσης, είθισται να αγοράζουν ή να κατασκευάζουν ημερολόγια με 24 πορτάκια για τις 24 μέρες του Δεκεμβρίου μέχρι τα Χριστούγεννα. Με τους μαθητές της ΣΤ? τάξης αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε και εμείς ένα Αdventskalender τυλίγοντας σοκολατάκια και καραμέλες με χαρτί περιτυλίγματος και δένοντας τα σε ένα σχοινί. Κάθε μέρα άνοιγε και από ένα παιδί ένα «πουγκάκι». Τέλος, μάθαμε και διάφορα γερμανικά χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κατασκευάσαμε δικές μας χριστουγεννιάτικες κάρτες με τρισδιάστατο έλατο και γερμανικές ευχές (Frohe Weihnachten).
H ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΑΡΤΙΝΟΥ
Κάθε χρόνο στις 11 Νοεμβρίου, όταν νυχτώνει, στη Γερμανία παιδιά όλων των ηλικιών διασχίζουν τις συνοικίες ακολουθώντας τον Σανκτ Μάρτιν, έναν καβαλάρη ντυμένο με τη ρωμαϊκή στολή του λεγεωνάριου, σε μια πομπή (Laternenumzug) με χρωματιστά φαναράκια (Laternen) και τραγουδάν παραδοσιακά τραγούδια αφιερωμένα στον Άγιο Μαρτίνο (Martinslieder) όπως: «Περπατώ στους δρόμους με το φαναράκι μου, εκεί ψηλά στον ουρανό φωτίζουν τα άστρα και εδώ εμείς?» (Ich gehe mit meiner Laterne). Τα φαναράκια είναι φτιαγμένα από τα ίδια τα παιδιά μερικές εβδομάδες πριν την γιορτή. Ορμώμενοι από αυτό το γερμανικό έθιμο κατασκευάσαμε και εμείς φαναράκια από κουτιά γάλακτος και χυμού και μάθαμε τραγούδια για τον Σανκτ Μάρτιν. Έτσι, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με ένα κομμάτι του γερμανικού πολιτισμού, εμπλούτισαν με ευχάριστο τρόπο το λεξιλόγιό τους, ευαισθητοποιήθηκαν σε περιβαλλοντικά ζητήματα (μιας και τα φαναράκια κατασκευάστηκαν αποκλειστικά από ανακυκλώσιμα υλικά), καλλιέργησαν την φαντασία τους και διεύρυναν τον ορίζοντά τους.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013-14
Δυστυχώς, κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τοποθετήθηκε στο σχολείο μας εκπαιδευτικός Γερμανικής Γλώσσας, αλλά όταν αυτή απουσίασε με άδεια κύησης και λοχείας, δεν υπήρξε αντικαταστάτρια.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013
ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΑΥΓΑ
Ποιός θα βρει και θα μαζέψει τα πιο πολλά κρυμμένα πασχαλινά σοκολατένια αυγά;
Ιδού η αναβίωση του γερμανικού εθίμου στο 1ο Δημ. Σχ. της Κρύας Βρύσης:
ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Με αφορμή την ενότητα 11 ?Fr?hst?ck? του σχολικού βιβλίου ?Luftballons? αλλά και παρακολουθώντας τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών στα διαλείμματα, οι οποίοι έτρωγαν τροφές μικρής θρεπτικής αξίας π.χ. γαριδάκια, κρουασάν, αναψυκτικά κ.α. αποφάσισα να ασχοληθώ στο μάθημα των γερμανικών της ΣΤ? τάξης, με την Αγωγή Υγείας και με το θέμα: ?Gesunde Ern?hrung? ? Υγιεινή Διατροφή.
Στόχοι ? Σκοποί
- Να μάθουν οι μαθητές ποιες τροφές βοηθούν στη σωστή ανάπτυξη.
- Να προβληματιστούν οι μαθητές και οι γονείς για τις διατροφικές τους συνήθειες.
- Να γνωρίσουν τις ομάδες τροφών στα Γερμανικά και τη διατροφική τους αξία.
- Να αναπτύξουν το λεξιλόγιό τους και την εκφραστική τους ικανότητα στα Γερμανικά.
- Να μάθουν τη χρήση εξωσχολικών βιβλίων, περιοδικών και P.C.
- Να γνωρίσουν τις διατροφικές συνήθειες των Γερμανών.
- Να μάθουν να συνεργάζονται και να δουλεύουν ομαδικά.
Διάρκεια: 4 διδακτικές ώρες
- Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας έδωσα στους μαθητές ένα ερωτηματολόγιο στα Γερμανικά σχετικά με τη διατροφή.
- Ακολούθησε επεξεργασία αποτελεσμάτων & εξαγωγή συμπερασμάτων.
- Δημιουργία ταμπλό με ζωγραφιές, φωτογραφίες και ονομασία στα Γερμανικά και στα Ελληνικά από τα φρούτα κάθε εποχής.
- Δημιουργία της Πυραμίδας της Διατροφής στα Γερμανικά.
- Δημιουργία φρουτοσαλάτας στην τάξη. Κάθε μαθητής έφτιαξε την δική του φρουτοσαλάτα μέσα στην τάξη.
ΓΙΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΜΑΡΤΙΝΟΥ
"GLOSSOMOBIL"
Στις 30 Οκτωβρίου 2012 η εκπ/κός Γερμανικής Γλώσσας κ. Ιωαννίδου Ελένη πραγματοποίησε σε συνεργασία με το GOETHE-INSTITUT της Θεσσαλονίκης, δράση με το όνομα "GLOSSOMOBIL" με εκπαιδευτικά παιχνίδια, χορό και τραγούδια που έφεραν τους μαθητές Ε΄και ΣΤ΄σε επαφή με τη γλώσσα και τον πολιτισμό της Γερμανίας.
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ